آکادمی فرصت

آکادمی فرصت

آکادمی فرصت

آکادمی فرصت

آکادمی فرصت

  • ۰
  • ۰

کرم های ضد آفتاب هم مانند دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی تاریخ انقضا دارند و همین مورد، یکی از مهم ترین نشانه های فاسد شدن ضد آفتاب است.

شاید برایتان سوال ایجاد شود که مگر ضد آفتاب هم فاسد و منقضی می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، می شود.

 همانگونه که کرم‌، ماسک صورت و سایر محصولات مراقبت از پوست انقضای خود را از دست می‌دهند، تاریخ انقضای ضد آفتاب هم به پایان می‌رسد و فاسد شدن کرم ضدآفتاب یک امر طبیعی محسوب می شود.

به طور کلی باید بدانید که تمام محصولات آرایشی بهداشتی از تاریخ انقضا برخوردار هستند و قبل از خرید محصول تاریخ انقضای آن بایستی مورد ارزیابی قرار گیرد.

به طور معمول کرم های ضد آفتاب به مدت سه سال بعد از اینکه درب آن‌ها باز شود، اثرگذار هستند اما هنگامی که تاریخ انقضای محصول به پایان می رسد، مواد تشکیل دهنده آن اثر خود را از دست داده و دیگر نمی‌توانند به خوبی پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت نمایند.

ضمن اینکه با گذشت زمان، مواد تشکیل دهنده کرم های ضد آفتاب فاسد شده و احتمال دارد سبب بروز واکنش‌های آلرژیک و تحریکی روی پوست شما شوند. همینطور قارچ و باکتری در آن رشد کرده و باعث ابتلای شما به عفونت‌های پوستی خواهد شد.

نکته مهم و جالب دیگری که در مورد کرم های ضد آفتاب وجود دارد این است که ضد آفتاب‌های معدنی که ترکیباتی مثل دی اکسید تیتانیوم یا اکسید زینک در آن‌ها بکار رفته، تاریخ انقضای دیرتری دارند و پروسه کاهش اثربخشی آن‌ها در مقایسه با ضد‌ آفتاب های شیمیایی کند‌تر است.

 به این معنی که  شما حتی می‌توانید از ضد آفتاب معدنی خود برای یک یا دو ماه بعد از به اتمام رسیدن تاریخ انقضایش هم استفاده کنید.

کرم ضدآفتاب مرسوم ترین محصول مراقبت از پوست محسوب می شود که نه تنها نقش یک سپر دفاعی در برابر تشعشعات مضر خورشید را دارد، بلکه  از صدماتی نظیر پیری زودرس پوست، به وجود آمدن چین و چروک و سرطان پوست جلوگیری می کند. خوب است بدانید که ترکیبات به کار رفته در آن باعث حفظ رطوبت پوست و جوانسازی آن می شود. شما می توانید به منظور خرید کرم ضد آفتاب اصل به فروشگاه آنلاین دیلم تجارت مراجعه کرده و متناسب با پوست خود، کرم ضدآفتاب مورد نظر خود را تهیه نمایید:

https://deylamtejarat.com/buy-original-sunscreen/

نشانه های فاسد شدن ضد آفتاب.png

 

نشانه های فاسد شدن ضد آفتاب

تاریخ انقضای کرم ضدآفتاب:

به طور معمول بر روی دیواره یا در پوش بطری کرم ضد آفتاب، تاریخ انقضای آن ثبت شده است. در صورتی که نتوانستید آن را پیدا کنید، وب سایت نام تجاری محصول را چک کرده و تاریخ انقضای محصول را آن جا ارزیابی نمایید.

همینطور این امکان فراهم است که با خدمات پس از فروش همان برند تماس بگیرید و در مورد تاریخ انقضای محصول بپرسید.

اگر از هیچ یک از این راه‌ها نتوانستید تاریخ انقضای کرم را پیدا کنید کافیست ماه و سالی که ضد آفتاب را خریده‌اید، یادداشت کنید. در ضمن توجه داشته باشید که ضد آفتاب ها به طور معمول تا سه سال بعد از باز شدن درپوش، تاثیر گذار هستند.

 

بوی غیر معمول:

به منظور تشخیص فاسد شدن ضد آفتاب کافیست آن را بو کنید. در صورتی که متوجه شدید که عطر معمولی خودش را ندارد و بوی غیر معمولی می‌دهد، ممکن است که منقضی و فاسد شده باشد.

 

تغییر در بافت کرم و دو فاز شدن کرم ضد آفتاب:

در صورتی که تاریخ انقضا را چک کردید و کرم بوی بدی نمی‌داد به این معنی است که ضد آفتاب فاسد نشده است؟

خیر، ارزیابی همین دو راه کافی نیست و حتما بایستی بافت کرم را چک کنید. کافیست مقدار کمی ضد آفتاب را بر روی دست خود بریزید و با مالش آن را بررسی کنید.

از جمله تاثیرات استفاده از کرم ضد آفتاب بر جوش صورت می توان به جلوگیری از وخیم تر شدن جای جوش، بستن منافذ باز پوست، به تعادل رساندن چربی پوست و سایر موارد اشاره کرد.

 

چگونه از فاسد شدن ضد آفتاب جلوگیری کنیم؟

چند نکته ساده اما مهم وجود دارد که رعایت  کردن آن ها می تواند به ماندگاری طولانی ضد آفتاب منجر شود. در این بخش به توضیح این نکات می پردازیم:

 

دور نگه داشتن از نور تا قبل از تاریخ انقضای ضد آفتاب:

درست مانند عطر و ادکلن، کرم ضد آفتاب به منظور جلوگیری از انقضا و فاسد شدن زودهنگام به شرایط نگهداری خاصی نیاز دارد. در صورتی که کرم ضد آفتاب خود را در فاصله زمانی بین استفاده در کنار پنجره قرار دهید، می تواند اشعه ماوراء بنفش را جذب کند و همین مسئله موجب از بین رفتن اثر حفاظتی آن می شود. بر این اساس توصیه می کنیم محصولات ضد آفتاب خود را در داخل کشو یا کمد نگهداری کنید.

 

نگهداری ضد آفتاب در جای خنک:

لازم نیست کرم ضد آفتاب را در یخچال قرار دهید، اما اطمینان حاصل کنید که در معرض دمای بسیار بالا قرار نگیرد.

چنانچه ضد آفتاب خیلی داغ شود، گرما می تواند باعث ناپایداری آن شده و موجب فاسد شدن ضد آفتاب به سرعت می شود. در نظر داشته باشید دمای مناسب برای نگهداری کرم ضد آفتاب، 25 درجه سانتی گراد است.

 

نگهداری ضد آفتاب در جای خشک:

این نکته به این معنی است که اگر ضد آفتاب خود را داخل حمام نگه می دارید آن را از آنجا بردارید، چرا که  گرما و رطوبت می تواند موجب بی ثباتی و فاسد شدن ضد آفتاب شود و حتی احتمال دارد ضد آفتاب شما، بدون اینکه متوجه شوید، کپک بزند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی